Selamat Datang ke laman blog Cincin Permata Hati. Dialu-alukan kedatangan anda bagi melihat Koleksi Pilihan Cincin & Batu Permata KHUSUS yang Asli dan Berkualiti saja dari kami untuk pilihan anda. Harga yang ditawarkan di sini juga adalah berpatutan disamping kebanyakan cincin yang dipamerkan di sini adalah hasil pertukangan kerja tangan oleh tukang yang mahir. Silalah membuat pilihan yang bijak dan bersesuaian dengan harga tawaran berpatutan yang disediakan untuk anda di sini. Jangan biarkan pilihan anda terlepas ke tangan orang lain kerana polisi kami di sini adalah "siapa cepat dia dapat".

Cincin Batu Kecubong (CBK003)

Pandangan Pelbagai Sudut



Penampakan Dalaman Kecubong

Pandangan di jari
# sila klik di gambar untuk melihat dengan lebih jelas lagi

Maharnya :RM690
Size :25
Material :Perak & Suasa
Permata :        Kecubong (Asli)

- Batu Kecubong ini amat rare! Seperti yang dapat dilihat gambar di atas, kecubong ini amat menarik dengan warnanya yang sememangnya asli
- Batu kecubong ini amat cantik apabila dipadankan dengan cincin perak bercampur suasa. Suasa dikenakan pada kepala pengikat cincin dan corak pada sebelah kiri dan kanan cincin. Sarungnya pula secara keseluruhannya menggunakan perak seperti yang dapat dilihat pada gambar di atas
- Kejernihan air kecubong dan apinya amat ketara sekali
- Jalur halus yang terdapat padanya jelas kelihatan dan warnanya boleh berubah kepada ungu yang cerah, ungu pekat dan adakalanya seakan hitam merujuk kepada keadaan sekeliling dan si pemakainya.
- Batu kecubong adakalanya dikaitkan dengan berbagai keistimewaan dan keindahan yang terdapat padanya. Antaranya adalah untuk pengasihan dan dapat mewujudkan aura menawan kepada si pemakainya.